کمی بیشتر از مدیریت بازرگانی

ماهیت بازاریابی سازمانی
نویسنده : علی ایرانمنش - ساعت ٢:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٧/٢٤
 

علم بازاریابی را می توان به دو شاخه کلی تقسیم کرد ؛ بازاریابی مصرفی و بازاریابی سازمانی . بطور معمول 50 تا 70 درصد سود موسسات انتفاعی به سرمایه گذاری مجدد در انجام خریدهای سازمانی برمی گردد . اصولا خریدهای صنعتی به سه دلیل انجام می شوند : تولید کالا و یا خدمتی دیگر ، کاهش هزینه و نهایتا کسب سود . اصول و مفاهیم اولیه این دو نوع بازاریابی مشابه هستند و تنها در برخی موارد تفاوت هایی وجود دارد که در این فصل به آنها خواهیم پرداخت .

مطالب این فصل به گونه ای تدوین شده است که اگر فردی برای اولین بار قصد یادگیری مفهوم بازاریابی سازمانی را داشته باشد بتواند پس از  مطالعه با دقت آن به اهداف آموزشی مورد نظر دست یابد .